Pristiwa 21 Sha'aban1428 II

Friday, September 07, 2007

Sambungan dr Kisah Ustaz ...

Ketika menunggu detik nafas terakhir, Ustaz masih segar berbaring tubuh.Bibirnya tidak berhenti berzikir dan bertakbir. Saat itulah,Ustaz suruh adik iparnya untuk baca Quran di telinganya.Seraya alunan suci itu,ustaz berkata "2 malaikat datang mencabut nyawanya.." lantas bertakbir beberapa kali.
Dirumah kayu yang terletak tepat bersebelahan surau yang masih belum siap dibina, beberapa insan menyaksikan seorang wali Allah bertarung dengan mati.termasuk ustaz yang mengajar di mdq sendiri.

Ustaz Mad tidak pernah menjejak kaki ke Ka'abah yang mana ustaz terlalu berkehendk utk menunaikan haji di sana.Menemui janji dari kekasih yang terlalu ustaz cintai lebih mendahlui impian ustaz.Tapi,Dgn izin Allah..telah dipertunjukkan kpd ustaz mad keaadaan di Makkah.dan ustaz sendiri menceritakan perihal rupa bentuk dan keadaan kaabah sblm menghembus nafas terakhir seolah2 ustaz telah pergi ke makkah dan meneliti satu persatu apa yang tergantung di permukaan bumi yang paling mulia itu.Barakallahu Alaih..

Tu baru satu mende pelik yang berlaku..

Dikatakan Setelah ustaz menghembus nafas terakhir,hujan rahmat terus turun membasahi kawsn kampung yang ditarbiyah ustaz mad melalui kuliahnya di surau2 dan masjid2.Dan hujan tersebut tidak terkena pd tmpt lain.hujan rintik2 dibalik awan cerah hanya sebentar berlaku..
Diturunkan oleh Allah sekali lagi pd malam tersebut setelah selesai solat jenazah..Dan mase tu saya sendiri dh berada di hadpan dapur rumah ustaz...

Crite di Hospital...
2 orang tukang pegang kain kapan ustaz telah meninggal dunia pada keesokannya dan yang tukang ptong telah meningal 2/3 hari lepas ustaz mad.

Inilah yang saya tahu setelah diceritakan oleh ustaz Hanafiah.Begitu banyak kelebihan yang telah Allah SWT berikan kpd Allahyarham Ustaz Mad.Moga2 Bersemadinya jasad seorang Wali Allah,moga2 Allah melahirkan lebih banyak lagi walinya dimuka bumi ini bagi mempertahankan agamaNya di dunia yang begitu fana...

Dan yang paling saya kagum skali......

Seblm meninggal,Ustaz Mad bersuara mengatakan "Baginda Rasulullah SAW datang menjemput.."

ALLAHUAKABAR!!!ALLAHUAKBAR!!!ALLAHUAKBAR!!!

0 Komentar: