Macam2 nak cakap,so takpayah bertajuk la

Friday, June 25, 2010

Alhamdulillah,,

hari ni,masih mampu bernafas seperti biasa.Beribadah dan bermuamalat seperti hari-hari yang sebelumnya.Esok siapa tahu............takut-takut bukan milikku lagi.

inshaAllah,bukrah aku akan ke maahad.luse exam paper hadis dan mutolaah.Preparation still not enough.but inshaAllah,i'll try my best.May Allah bless us and give us An-Najah..

Petang tadi,abah call Ayah Mat.Tanye soal sambung belajar ke syria.Nampak peluang yang cerah utk aku sampai ke bumi anbiya' tu.harap-harap..Bajet utk pergi kene ada rm5000. dan seblum ni aku dh ade buat sdikit perniagaan,ada la sikit2 utk tampung beli2 barang2,pakaian dsbnye.

2 minggu lagi berbaki,detik ni dikira sbg saat2 terakhir aku di bumi dq.Sayang nak tinggal. banyak kenangan kat sana.Espceli katil dan meja study kat sbelah katil tu.Tapi apa boleh buat. setiap pertemuan ada perpisahannya..ni la hakikat hidup yang harus kita berani menerimanya.

bulan 8 ni pula, awal ramdhan aku dijangka akan berangkat ke syria.Moga Allah berkati perjalanan aku nanti dan selamat sampai dan pulang kembali ke malaysia 5 tahun lagi.

Hidup ni banyak perancangan, tapi Allah lah sebaik-baik perancang.Kita merancang utk esok. Tapi sempatkah utk esok itu?

lastly, utk kawan2..teruskan perjuangan dalam mengaji ilmu agama.moge ia menjadi penyuluh kita di barzakh sana.Jangan mudah terpedaya dgn dunia yang indahnya hanya fatamorgana. Dikejar ingatkan ada, tersedar diri dinipu bila letih berusaha mencapainya.

for suliana zulkifli, anda antara hambaNya yang diuji dengan ujian yang aku sndiri tak mampu menghadapinya.Sabar lah wahai sahabatku.Moga Allah swt mengatur perjalanan hidupmu lebih baik dari yang sebelumnya.

k.cau!

0 Komentar: