Pristiwa 21 Sha'aban1428

Thursday, September 06, 2007


Diambang waktu yang kian suntuk,memanggil senja untuk datang.namun ditarikh tersebut langsung tidak memberi secebis kesempatan untuk dirasai embun jantan keesokannya bagi insan kesayanganku, Al-Fadhil Ustaz Muhammad Sulong, yang pergi mengadap Rabbul Jalill pada 4 septmbr2007 bersamaan 21 shaaban 1428.

Entah kenapa mata ini seakan-akan menyekat air mata untuk mencurah diatas pemergiannya, Rasa tidak percaya, Menyesal.. dan menyesallll.... Langsung tiada settis airmata..tapi mengapa?
Sedang insan itu adalah merupakan ustaz yang paling kukagumi!!

Ah..Tarikh 27/7/07 yang bernoktah di muka kitab Tauhidku masih dirasakan baru kelmarin ustaz menjejak kaki masuk ke kelasku..Perjalanan hidup bersamamu Ustaz langsung tidak kami hargai..
Dulu..tiba madah ustaz..kitorang asyik berdoa agar ustaz x dtg mengajar sbb kitorg malas nk bljar.tp dr dulu ustaz x prnh miss skalipon madah ustaz..sakit pon tetap mari ngajor..
Bla2 ustaz mengajor dgn bahasa klasik ustaz..Kitorang tido tanpa sdikit pon menghargai pengorbanan ustaz yang datang ke MDQ yang lebih kurang setengah jam perjalanannya dr rumah ustaz.,MAAFKAN KAMI USTAZ.....

Segala gurau senda kita bersama..Bahas2 tntang agama..kdg bergaduh mempertahankan hujah msg2..tetap segar dlm lintasan ini..dan tetap kami junjung hingga akhir hayat kami ustaz!!

4 all student!!Seminggu sblm ustaz pergi..Die pesan..
"Belajar molek..smpai Mesir..."

Especially 4 thanawi 1 zakiah..yang duk tido sokmo dlm kelas..bising mase ustaz ngajor..lepah nih blajor molek...

And psl kejadian pelik psl kematian ustaz..esok ana post entry tntg kejadian pelik tuh.!!! baca Tau.. khas untuk golongan yang ingin mencari keinsafan!!

1 Komentar:

Anonymous said...

salam
insaf sy.
sy dulu mase arwh us. mad lbh krg gitu gok..
jge la mollek ustz lame hok ngajo lg skrg ni...
u mad awang especially....
al-faatihah utk u.mad tsyg