Aku Diserang Migrain?

Monday, December 21, 2009

huhu,,2 hari yang lepas aku diserang Sakit kepala sekali lagi.Seperti biasa,tiap kali aku sakit kepala,perutku mula loya dan hilang selera makan dan terasa ingin muntah.Tapi hari itu bukan stakat Rasa Ingin Muntah,tapi aku betul2 muntah.huhuhu..

Sakit kepala tu tak berakhir hari tu je..keesokan hari tu aku masih mengalami simpton yang sama.Kebetulan hari tu aku ditaklif menjadi Fasilitator bagi program Wadah Srikandi di Rusila.

Dan hari ni,sakit kepala mungkin berkurangan tetapi aku masih lagi merasainya.

Pada mulanya,aku kurang pasti samada sakit kepala yg aku alami ni,hanya sakit biasa atau migrain.Dan aku kerap mengalaminya sejak masuk tahun 2009 dan aku menduduki saff tsanawi 3.Kemungkinan sakit ni berpunca dripada proses pembelajaran harian.Letih dan banyak berfikir.

Antara gejala-gejala yg pernah aku alami ialah,

  • Sakit kepala sebelah sahaja
  • loya ,hilang selera makan dan muntah
  • rasa gegaran di kepala
  • kepala berdenyut kuat
  • sensitif terhadap cahaya (fotofobia)
  • sensitif terhadap suara (fonofoia)
  • senstif terhadap bau (osmofobia)

Dan baru ni,aku ke pusat homophaty,mmg aku disahkan berikut.Mane2 yang mengalami simpton2 tersebut, jumpe la doktor2 yg diiktiraf.Coz migrain mmg sakit!!!

0 Komentar: