Pelajar Tahun Akhir 2010

Thursday, December 31, 2009

Assalamualaikum wbt..

Alhamdulillah,kesempatan waktu yang ada semntara jejari masih berminat melakar kata-kata.Mood pun sedang2 molek je.oleh tu aku hargainya tanpa terus membuang masa.

hampir sebulan lebih,cuti sekolah hampir tamat dan akan bermulalah sesi persekolahan bagi sesi 2010. Sekalipun tempoh cuti yang agak lama,aku bersyukur krn aku dapat memanfaatkannya dgn pengisian ilmu selama 2 minggu baru-baru ini..

kisah penjelajahan ilmu di Rusila sudah memasuki final season bagi aku dan rakan-rakan se batch.Kalau ayat dalam needfor Speed ia dipanggil FINAL LAP.Tiap kali aku main game ni,,bila tibe final lap,masa tu aku dah terbiasa dgn jalan yang sama dilalui dalam lap 1,2 dan sterusnya.

Oleh itu final lap tidak begitu sukar,akan tetapi bila memasuki final lap,para saingan yang lain turut sama menjadi makin mant0p dan oleh kerana itu, masing-masing semakin ghairah dan bersemangat.

Begitulah juga aku di Darul Quran yang mempunyai 7 laps (pusingan)..Dan aku jua saingan yang lain akan mula berhempas pulas di lap yang ke-7.Siapa yang terkedepan,dan sapa terkebelakang?sukar diramal saat ini. Kejayaanku selama ini juga,tidak mustahil akan dipintas oleh saingan-saingan yang lain.

Baru-baru ini juga,peratus peperiksaan aku jatuh 2 mata(2%).Aku mula merasa kesal diatas sikapku yang acuh tak acuh tatkala menghadapi final exam 2009.Apatah lagi,musim peperiksaan yang kebetulanya musim hujan. Best sangat time tu nak terlelap,terkhoyal..dan macam2 adegan lagi yang sama waktu dengannya..

Waktu menghafalku pn tidak teratur.itulaa tidur punyer pasal,bila kawan kejutkkan buat2 tak sedar (mmg x akan sedor). Pahtu bila terkejut lewat pagi dlm kul 5.30 terhegeh-hegeh membaca kitab yang masih belum dihafal sepenuhnya..kejadian spt ni banyak berlaku padaku baru-baru ini..Lebih kot 3 kali.
Istilah yang aku gune time exam pulak "Biar la aku nk lepas nombor 1 ni ke kawanku yang lain,tak nak tekan sangat exam final ni,,takut time robe' jadi muok,malas,frust.." hasil dari ungkapan ini lah,Aku begitu-begitu banyak bercakap ,dan membuang masa.Lebih-lebih lagi time madah usulfiqh.hahha..

berdosa tak r aku ni? ade se malam tu,aku jadi malas menghafal dan aku bercakap,pahtu sorang2 kawan aku mari bersembang sama. Seme lending masa malam exam tu..Hhahahhha..Poyo betul...
Apepun,,aku still bersyukur diatas kejayaanku,,sekalipun tak kekal dgn peratus awal tahun dan menurun 2 % pada akhir tahun.Alhamdulillah Rabbi AlAaalamin.

0 Komentar: